- MENU PODMIOTOWE
- Zarząd Powiatu
- Zarząd powiatu i jego kompetencje
Zarząd powiatu i jego kompetencje
Zarząd Powiatu wykonuje uchwały Rady Powiatu i zadania Powiatu określone przepisami prawa.
Do zadań Zarząd Powiatu należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu,
2) określenie sposobu wykonywania uchwał Rady Powiatu,
3) realizacja podjętych uchwał Rady Powiatu,
4) gospodarowanie mieniem Powiatu
5) sporządzanie projektów budżetu Powiatu i przekazywanie go wraz z informacją o stanie gospodarowania mieniem, o którym mowa w pkt.4 i przesyłanie projektu budżetu do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie,
6) wykonywanie budżetu,
7) zatrudnianie i zwalnianie kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,
8) udzielanie Staroście upoważnienia do składania jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatu,
9) prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej Powiatu,
10) zaciąganie zobowiązań do wysokości ustalonych przez Radę Powiatu,
11) przedkładanie Radzie Powiatu sprawozdań z działalności finansowej Powiatu,
12) zaciąganie pożyczek i kredytów krótkoterminowych do maksymalnej wysokości ustalonej przez Radę Powiatu,
13) emitowanie papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Powiatu,
14) przedkładanie wniosków o zwołanie sesji Rady Powiatu,
15) udzielanie informacji radnym o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykonaniu środków budżetowych,
16) nabywanie, zbywanie i wykup obligacji wg zasad określonych przez Radę Powiatu,
17) wnoszenie i zbywanie udziałów i akcji wg zasad ustalonych przez Radę Powiatu,
18) zawieranie umowy w sprawie bankowej obsługi budżetu z bankiem wybranym przez Radę Powiatu,
19) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu na podstawie przepisów szczególnych.