Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Komunikacji i Transportu
Starostwo Powiatowe w Krapkowicach, ul. Kilińskiego 1, parter - sala obsługi petenta
Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek od 7:30 – 18.00
tel. 77 40 74 321, 77 40 74 338, 77 40 74 339, 77 40 74 322, 77 40 74 323
mail:
BIP Druki - czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.doc (39,00KB)
1. Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
2. Wniosek o zwrot dokumentów zatrzymanych w depozycie.
3. Wniosek o przdłużenie czasowego wycofania pojazdu z ruchu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zmianami).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 ze zmianami).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2007 r. Nr 137, poz. 968 ze zmianami).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz. U. Nr 285, poz. 2856 ze zmianami).
Informacje:
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu starosta właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
Czasowemu wycofaniu z ruchu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t,
- ciągniki samochodowe,
- pojazdy specjalne,
- autobusy.
Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekroczyć 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Do wniosku o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu dołącza się następujące dokumenty:
- dowód rejestracyjny,
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne.
Właściciel pojazdu w celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu składa
w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza:
w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza:
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący, na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.
Właściciel pojazdu jest obowiązany zapewnić wycofanemu z ruchu pojazdowi postój poza drogą publiczną i strefą zamieszkania.
Opłaty:
Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy wynosi 80 zł.
W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż 48 miesięcy, opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
- 4 zł - od 3 do 12 miesiąca,
- 2 zł - od 13 do 24 miesiąca,
- 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.
Wysokość opłaty, w zależności od okresu wycofania z ruchu nie może przekroczyć 150 zł.
Opłatę można uiścić gotówką w kasie Starostwa (parter, obok sali obsługi petenta), która jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 18.00, dokonać wpłaty z wykorzystaniem karty płatniczej lub dokonać przelewu na rachunek bankowy podany poniżej:
Starostwo Powiatowe w Krapkowicach
Bank Spółdzielczy Krapkowice
Nr rachunku: 53 8884 0004 2001 0000 0097 0001
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Krapkowicach |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Dorota Woźnica |
Data wytworzenia: | 2011.06.02 |